If Initial, select 1 Plant card from your Discard Pile, otherwise, select from your Draw Pile. Put the card on top of your Draw Pile. Banish Initialの場合、自分の捨て山からプラントカードを1枚選ぶ、それ以外の場合、自分の山札から1枚選ぶ。そのカードを自分の山札の一番上に置く。Banish
Retain. Heal your team. This card gains 10 bonus HP per turn Retained. (Cap at 50 bonus HP) Retain。自分のチームを回復。このカードは1ターンリテインするごとに10ボーナスHPを得る。(ボーナスHP50が上限)
Innate. Target any ally. For the rest of this battle, whenever you play a card, this Axie heal 7 HP. Cannot stack. Exile. Innate.任意の味方を選択。このバトルであなたがカードをプレイする度に、その味方のHPを7回復させる。重ねて使用できない。Exile
Target any ally. Next turn, after any ally is hit, add 1 Pure Water to your Hand. (Cap at 3 Pure Water) 任意の味方を選択。次のターン選んだ味方が攻撃された場合、pure water を手札に1枚加える。(上限は3Pure Water)
Target any ally.Limit: 1. Next turn, When the target get attacked, apply Sleep to the attacker for 3 turns. 任意の味方を選択。リミット:1。次のターン、対象が攻撃を受けた場合、その攻撃者に3ターンの間 Sleep を与える。
If Initial, select 1 Aquatic card from your Discard Pile, otherwise, select from your Draw Pile. Put the card on top of your Draw Pile. Banish. Initialの場合、自分の捨て山からアクアカードを1枚選ぶ、それ以外の場合、自分の山札から1枚選ぶ。そのカードを自分の山札の一番上に置く。Banish。
Target any ally. Gain 1 Energy Fragment. Gain 1 Bonus Energy Fragment per Nimo card in your Deck (Cap at 3 Nimo cards) 任意の味方を選択。エナジーのかけらを1つ得る。自分のデッキのニモカード1枚につきボーナスでもう1つ得る(ニモカード3枚が上限)。
Whenever played, this card loses 30 base DMG. Whenever you kill an enemy Axie with this card, all Anemone cards will reset their base DMG. プレイされたとき、このカードはこのバトルで基本ダメージを30失う。このカードで敵のアクシーを倒した場合、すべてのアネモネカードの基本ダメージはリセットされる。
Retain.Target any enemy. If the target has <= 90 HP and no Shield, deal 90 DMG to the target. If the target doesn’t die, this Axie deals 30 DMG to self. Retain. 任意の敵を選択。対象のHPが90以下でシールドがない場合、対象に90ダメージを与える。対象が倒されなかった場合、このアクシーは自身に30ダメージを与える。
Whenever played, this card loses 30 base DMG. Whenever you kill an enemy Axie with this card, all Anemone cards will reset their base DMG. プレイされたとき、このカードはこのバトルで基本ダメージを30失う。このカードで敵のアクシーを倒した場合、すべてのアネモネカードの基本ダメージはリセットされる。
Consume all available Energy. Attack all enemies. Base DMG is equal to 100% per Energy spent, then deal 20% bonus DMG per Energy spent. 使用可能なエネルギーをすべて消費。敵全体を攻撃。基本ダメージは消費したエナジーの100%に相当し、その後消費したエナジーごとに20%のボーナスダメージを与える。
Gain 1 Energy Fragment. Select 1 Nimo card from your Draw or Discard Pile and put it into your Hand. Banish. エナジーのかけらを1つ得る。山札または捨て山にあるニモカードを1枚選び、手札に加える。Banish。
Innate. Whenever you have 5 Energy Fragments, they are consumed. After consuming 30, this effect stops then energy costs of this axie’s cards are reduced by 1 for the rest of the battle. Exile. Innate。自分のエナジーのかけらが5個に達するたびに、それを消費する。30個消費した後、この効果は停止し、その後のバトルの間、このアクシーのカードのエナジーコストは1減少する。Exile
If Initial, select 1 Beast card from your Discard Pile, otherwise, select from your Draw Pile. Put the card on top of your Draw Pile. Banish Initialの場合、自分の捨て山からビーストカードを1枚選ぶ、それ以外の場合、自分の山札から1枚選ぶ。そのカードを自分の山札の一番上に置く。Banish
If there are no Cursed cards in your deck, this Axie gains 1 Rage; Otherwise, Remove 1 Cursed card from your Deck. 呪いカードがデッキにない場合、Rage を1つ得る。それ以外の場合、自分のデッキから呪いカード1枚を取り除く。
Whenever played, this Axie’s Nut Cracker cards gain 10 DMG for the rest of the battle. (Cap at 60 bonus DMG) プレイされたとき、このアクシーのNut Crackerのカードは、このバトルの間10ダメージを得る。(ボーナスダメージ上限60)
Select one of this Axie’s other Skill or secret cards and add a copy of it to your hand. banish. このアクシーの、このカード以外のスキルかシークレットカードを1枚選び、そのコピーを手札に加える。banish。
Whenever played, this Axie’s Nut Cracker cards gain 10 DMG for the rest of the battle. (Cap at 60 bonus DMG) プレイされたとき、このアクシーのNut Crackerのカードは、このバトルの間10ダメージを得る。(ボーナスダメージ上限60)
Deal bonus DMG = 50% of this card’s base DMG per Energy spent before Ronin this turn.(Cap at 5 Energy) このターン、Roninの前に消費されたエナジー1つにつき、このカードの基本ダメージの50%のボーナスダメージを与える(エネルギー5が上限)。
Retain. Target any ally. Consume up to 7 Energy Fragments then heal 7 HP per Energy fragment consumed. If at least 7 are are consumed, gain 1 Energy. Banish. Retain。任意の味方を対象とする。エナジーのかけらを最大7つ消費し、消費したかけら1つにつきHPを7回復させる。7つ消費した場合、エナジーを1つ得る。Banish。
Whenever played, this Axie’s Nut Cracker cards gain 10 DMG for the rest of the battle. (Cap at 60 bonus DMG) プレイされたとき、このアクシーのNut Crackerのカードは、このバトルの間10ダメージを得る。(ボーナスダメージ上限60)
If Initial, select 1 Bird card from your Discard Pile, otherwise, select from your Draw Pile. Put that card on top of your Draw Pile. Banish. Initialの場合、自分の捨て山からバードカードを1枚選ぶ、それ以外の場合、自分の山札から1枚選ぶ。そのカードを自分の山札の一番上に置く。Banish
Deal 1 hits. Whenever played, this Axie’s Little Owl cards gain 1 bonus hit for the rest of this battle. (Cap at 5 bonus hits) 1回攻撃。プレイされたとき、このアクシーのリトルアウルのカードはこのバトルの間、ボーナスで1回多く攻撃。(ボーナスの上限は5回)
Deal 1 hits. Whenever played, this Axie’s Little Owl cards gain 1 bonus hit for the rest of this battle. (Cap at 5 bonus hits) 1回攻撃。プレイされたとき、このアクシーのリトルアウルのカードはこのバトルの間、ボーナスで1回多く攻撃。(ボーナスの上限は5回)
Deal 1 hits. Whenever played, this Axie’s Little Owl cards gain 1 bonus hit for the rest of this battle. (Cap at 5 bonus hits) 1回攻撃。プレイされたとき、このアクシーのリトルアウルのカードはこのバトルの間、ボーナスで1回多く攻撃。(ボーナスの上限は5回)
Randomly deal 3 hits. Whenever winghorn kill a target or hit a target with < 60% HP, add 2 Feather Dagger to your Hand. ランダムで3回攻撃。このカードで対象を倒すか、HP60%未満の対象に命中するたび、自分の手札に Feather Dagger を2つ追加する。
Deal 2 hits. This Axie gain 2 Feathers. Gain 1 bonus Feather for each other Spear card in your Deck. 2回攻撃。このアクシーはFeatherを2つ得る。あなたのデッキの他のspearカード1枚につき、ボーナスでFeatherを1つ得る。
If Initial, select 1 Bug card from your Discard Pile, otherwise, select from your Draw Pile. Put that card on top of your Draw Pile. Banish. Initialの場合、自分の捨て山からバグカードを1枚選ぶ、それ以外の場合、自分の山札から1枚選ぶ。そのカードを自分の山札の一番上に置く。Banish
Scry 2 cards. If you discard at least 1 Skill card when scrying, gain 2 Energy Fragments. Banish. カードを2枚 Scry する。Scry時にスキルカードを1枚以上捨てた場合、エナジーのかけらを2つ得る。Banish。
Retain. Target any ally. Grant 2 Cocoon. Grant 1 bonus Cocoon per turn it is retained. (Cap at 3 bonus Cocoons). Retain 。任意の味方を選択。Cocoon を2個得る。Retainしたターン毎にボーナスCocoonを1個得る。(ボーナスCocoon3個が上限)
Innate. Retain. Whenever this Axie use a Shield card, track the amount of shield granted. After 300 Shield, this Axie’s shield cards deal DMG equal to 40% of the Shield granted to all enemies. Exile. Innate。Retain. このアクシーがシールドカードを使用するたびに、付与されたシールドの量をカウントする。300シールド以降、このアクシーのシールドカードは敵全体にシールドの40%に相当するダメージを与える。Exile。
Target any ally. Next time your opponent use a Skill or Secret card, shuffle 1 Goo into their Discard Pile. 任意の味方を選択。次に相手がスキルかシークレットカードを使用した時、相手の捨て山に Goo を1枚シャッフルする。
Retain. Target any ally. Grant 2 Cocoon. Grant 1 bonus Cocoon per turn it is retained. (Cap at 3 bonus Cocoons). Retain 。任意の味方を選択。Cocoon を2個得る。Retainしたターン毎にボーナスCocoonを1個得る。(ボーナスCocoon3個が上限)
Attack all enemies. Deal 5 Bonus DMG per card discarded by either player this turn. (Cap at 25 bonus DMG) 敵全体を攻撃。このターン、いずれかのプレイヤーが破棄したカード1枚につき、ボーナス5ダメージを与える。(ボーナスダメージの上限は25)
Target any ally. Limit: 2. Next turn, When the target gets attacked, discard up to1 random card in your opponent’s Hand. 任意の味方を選択。Limit:2 。次のターン、対象が攻撃を受けた時、相手の手札をランダムに1枚まで破棄する。
Target any ally. Next turn, if the target loses at least 70 Shield, all allied Axie gain 3 Cocoon. 任意の味方を選択。次のターン、対象がシールドを70以上失った場合、味方のアクシーは Cocoon を3つ得る。
If Initial, select 1 Reptile card from your Discard Pile, otherwise, select from your Draw Pile. Put the selected card on top of your Draw Pile. Banish. Initialの場合、自分の捨て山からレプタイルカードを1枚選ぶ、それ以外の場合、自分の山札から1枚選ぶ。そのカードを自分の山札の一番上に置く。Banish。
Target any ally.Next time the target gets attacked by an opponent, apply Bleed for 4 turns to the attacker. 任意の味方を選択。次にその対象が攻撃を受けたとき、その攻撃者に4ターンの間Bleedを与える。
Heal HP equal to 50% of unblocked DMG. If the target doesn’t have bleed, apply bleed for 2 turns. ブロックされなかったダメージの50%のHPを回復。対象が bleed を持っていない場合、2ターンの間 bleed を与える。
Innate. For the rest of the battle, whenever you play a card, this Axie gains 7 Shield. Cannot stack. Exile. Innate。このバトルであなたがカードをプレイする度に、このアクシーはシールドを7得る。重ねて使用できない。Exile。
Target any ally. Next turn, if the target would receive a Debuff, that Debuff is applied to the applicant instead. 任意の味方を選択。次のターン、対象がデバフを受けた場合、代わりに実行者にデバフを反射させる。
Target any ally. Next time an enemy Axie uses a Skill or Secret card, apply Bleed for 4 turns to that Axie. 任意の味方を選択。次にスキルかシークレットカードを使用した敵に、4ターンの間Bleedを与える。
Target any ally. Limit: 1. Next turn, whenever hit by an opponent, the target reflects 50% of the shield lost. Whenever played, increase the reflect percentage by 15%. (Cap at 100%) 任意の味方を選択。Limit:1 。次のターン、相手から攻撃を受けるたびに、失ったシールドの50%を対象に反射する。プレイするたび、反射率を15%上昇させる。(上限は100%)
This Axie attacks itself. Apply Taunt for 2 turns. When your next turn starts, this Axie is healed for 50% of HP lost in the last turn. 自分にダメージを与える。自分に2ターンの間Tauntを与える。次のターン開始時、前のターンで失ったHPを50%回復させる。