アクシーインフィニティOriginの
・呪いカード
・ツールカード
・リベンジカード
・バフ
・デバフ
・召喚獣
のまとめです。
マーケットプレイスでも下記のように気になる効果の箇所にカーソルを持っていくと、詳細が確認できます。
Origin全カードのまとめはこちら↓
ルーンとチャームまとめはこちら↓
Originがどんなゲームなのか気になるかたはこちら↓
全般
カード説明
①カード名
②説明文
③カードの種類
④パーツ
⑤カードのステータス
(赤:攻撃 青:シールド 緑:回復)
⑥エナジーコスト
⑦クラス
カードの種類
Attack ダメージを与える
Skill スキルカード。バフやデバフを与えたり、シールドをつける
Secret このカードは、次のターンに発動する効果を追加する
Banish バトル終了時まで、このカードを自分のデッキから取り除く
Innate このカードが手札にある状態でバトルを開始する
Retain このカードはターン終了時に破棄されない
Power バトル中に効果が持続する
Ethereal 自分のターンが終了した時、そのカードがまだ手札にある場合、それを破棄する
Unplayable このカードは使用できない
呪いカード、ツールカード、バフ、デバフ、召喚獣
呪いカード
Burn
Unplayable Ethereal コストX
Unplayable. Ethereal. At the end of your turn, all allies take 8 damage.
使用できない。ターンが終わると破棄される。ターンの終わりに味方全員が8ダメージ
(この効果を持つパーツ)Hot butt
Confused
Unplayable Ethereal コストX
Unplayable. Ethereal.
使用できない。ターンが終わると破棄される。
(この効果を持つパーツ)confused, swirl
Jinx
Unplayable Ethereal コストX
Unplayable. Ethereal. At the end of your turn, your furthest Axie takes 15 damage.
使用できない。ターンが終わると破棄される。ターンの終わりに1番遠いアクシーが15ダメージ
(この効果を持つパーツ)Inkling, Tadpole,Raven
Void
Unplayable Ethereal コストX
Unplayable. Ethereal. When you draw 1 or more Void, lose 1 Energy
使用できない。ターンが終わると破棄される。Voidを1枚以上引いたとき、エネルギーを1つ失う。
(この効果を持つパーツ)Goda
ツールカード
リベンジカード
アタック
スキル
シークレット
パワー
バフ
Bloodspike
Cannot be Dispelled. When this Unit dies, it deals Pure DMG = number of Bloodspike stack to all enemies.
dispel されない。このユニットが倒されたとき、すべての敵に pure damage= Bloodspike のスタック数だけダメージを与える。
Bubble
For each Bubble stack, the Unit’s Single Attacks deal DMG = 1.5% of the target’s current HP. Turn into Bubble Bomb upon reaching 5 stacks.
単体攻撃は1スタックにつき相手の現在HPの1.5%に相当するダメージを与える。5スタックになるとBubble Bombに変化する。
Bubble Bomb
Cannot be Dispelled. The Unit’s AoE Attacks deal 5 bonus DMG regardless of stack, while the Unit’s Single Attack make all of its Bubble Bombs explode and deal 24 DMG per stack to all enemies.
dispell できない。ユニットの攻撃はスタックに関係なく5のボーナスダメージを与え、ユニットの単体攻撃は全てのBubble Bombs を爆発させ、スタック毎に24ダメージを全ての敵に与える。
Cleanser
Each stack negates up to 4 stacks or 4 turns of 1 Debuff applied to the Unit.
1スタックにつき1つのデバフを最大4スタックまたは4ターンまで無効化する。
Cocoon
When your opponent’s turn starts, this Unit gains 12 Shield regardless of stack. When that turn ends, if the Unit still has Shield, for each Cocoon stack, retain 5% of that Shield. Max stack: 10.
相手のターン開始時、このユニットはスタックに関係なく12のシールドを得る。そのターンが終了したとき、このユニットがまだシールドを持っている場合、cocoon のスタック1つにつき、そのシールドの5%を維持する。最大スタック数:10。
Damage Boost
The target has Attacked DMG increased by 1 per stack.
対象は1スタックにつき攻撃時のダメージが1増加する。
Eggshell
At the end of the turn, all summoned allies gain 25 Shield.
ターン終了時、全ての召喚獣は25シールドを得る。
Feather
Attacks deal 1 bonus DMG. Every 1 hit, +1 to the DMG until it reach 20. When the Unit’s turn ends, if it attacked, it loses 1 {Feather}. Losing all {Feather} resets the bonus DMG to 1. Max stack: 10.
攻撃はボーナスダメージを1与える。1回攻撃するごとに、20に達するまでダメージを+1する。そのユニットのターン終了時、攻撃した場合、Feather を1つ失う。Feather をすべて失うとボーナスダメージは1に戻る。最大スタック数:10。
Fury
When transformed, give 1 Energy, then the Unit deals 50% bonus DMG but can’t give Energy Fragment and can’t gain Rage until the end of its turn.
変身したとき、エナジーを1つ与え、そのユニットは50%のボーナスダメージを与えるが、ターン終了時までエナジーのかけらを与えることができず、レイジを得ることができない。
Healing Boost
Increase healing card effect to this unit by 1 HP per stack
このアクシーへの回復カードの効果を1スタックにつきHP1増加させる。
Leaf
The Unit heals 3 HP at the end of its turn. Max stack: 10.
ターンの終了時にユニットのHPを3回復する。最大スタック数:10。
Shield Boost
The target has Shield gained from cards increased by 1 per stack.
対象はカードから得るシールドが1スタックにつき1増加する。
Snake Jar
If this Unit doesn’t die in 6 turns, deal 100 DMG to all enemies.
このユニットが6ターンの間倒されなかった場合、全ての敵に100ダメージを与える。
Spike
If this Unit gets hit, it consumes 1 stack to reflect 5 DMG and gains 5 Bloodspike. Max stack: 10.
このユニットが攻撃を受けたとき、1スタックを消費して5ダメージを反射し、 Bloodspike を5獲得する。最大スタック数:10。
Stealth
The target cannot be targeted directly. If it uses a card, remove Stealth
対象を直接攻撃することができない。対象がカードを使用した場合、Stealthを取り除く。
デバフ
Bleed
Target loses 15 HP when playing a card
カードをプレイした時にHPを15失う
Death Mark
Whenever the opponent plays an Attack card, the Unit takes 15 DMG per that card’s Energy cost.
相手が攻撃カードを使用するたび、そのカードのエナジーコスト毎に15ダメージを受ける。
Disarmed
The target cannot use Attack Abilities
対象は攻撃カードを使用できない
Doubt
The Unit receives 50% less HP from Healing.
回復によるHPが50%減少する。
Fragile
The Unit receives 40% less Shield.
シールドが40%減少。
Grievous Wound
Each time this Unit takes DMG from Bleed, it also takes 10 DMG per Grievous Wound stack, then it gains 1 Grievous Wound stack. Max stack: 10.
この個体が Bleed するたび、 Grievous Wound 1スタックにつき10ダメージを与え、さらに1スタック追加する。最大スタック数:10。
Heal Block
The Unit cannot be Healed.
このユニットは回復できない。
Silence
The target cannot use non-Attack Abilities.
対象は攻撃以外のアビリティを使用できない。
Sleep
The Unit’s next played card will not work (the card can still be played, still cost Energy, and move out of its player’s Hand, but its effects and base stat won’t activate). If the Unit gets attacked or plays a card, remove Sleep.
そのユニットの次にプレイされるカードは機能しない(そのカードはまだプレイでき、エナジーを消費し、そのプレイヤーの手札から移動できるが、その効果や基本ステータスは発動しない)。そのユニットが攻撃を受けたり、カードをプレイした場合、sleep を解除する。
Stunned
Target cannot use any abilities.
対象はいかなるアビリティも使用できない。
Vulnerable
The Unit take 20% more DMG from Attacks.
攻撃によるダメージが20%増加する。
Weak
The Unit’s Attacks deals 20% less DMG.
攻撃時のダメージが20%減少する。
ニュートラル
Taunt
The Unit is always targeted by its enemy’s Attacks.
このユニットは常に敵の攻撃の対象となる。
その他の効果
banish:
remove the card from the deck until the end of the battle
バトル終了までデッキからカードを取り除く
Cleanse:
Remove debuffs from the target, up to 5 stacks.
対象からデバフを取り除く、最大5スタックまで。
Dispel:
Remove 1 buff from target, up to 5 stacks.
対象からバフを1つ取り除く、最大5スタックまで。
Innate:
start each battle with this card in your hand
このカードが手札にある状態でバトルを開始する
Initial:
the first card played in a turn
ターンで使用する1番最初のカード
Retain:
Do not discard this card at the end of your turn
自分のターンの終わりにこのカードを捨てない
scry:
Look at the top cards of your draw pile. You may discard any of them.
あなたの山札の一番上のカードを見る。見たカードをどれでも捨てる事ができる。
Steal:
Deal pure DMG and gain HP
ピュアダメージを与え、HPを獲得する
召喚獣
プラント
Clover
タイプPlant 35HP
when your turn starts, randomly grant 1-2 leafs to your axies. Clover disappears after 4 leafs are granted.
自分のターンが始まったら、自分のアクシーにランダムに1〜2枚のLeafを付与。Cloverは4枚葉を付与すると消滅する。
Mushroom
タイプ Plant 18HP
when your turn ends, this Mushroom restores 24 HP to your most injured ally and loses 8 HP.
自分のターン終了時、最もダメージをおった味方のHPを24回復し、自分はHPを8失う。
バード
Little Robin
タイプ Bird 18HP
Teammate’s non-Multihit deal 12 bonus DMG, Multihit deal 6 bonus DMG. Lose 8 HP when your turn ends.
チームメイトの非マルチヒット攻撃は12ボーナスダメージ、マルチヒット攻撃は6ボーナスダメージを与える。自分のターン終了時にHPを8失う。
コメント